Friday, January 8, 2010

Tant de nuits



Thank you Monsieur Anvers for these words so true...


Words: Joseph Anvers
Music: Arman Méliès and Alain Bashung 


Mon ange je t'ai haï
My angel I have hated you
Je t'ai laissé aimer
I have left you to love 
D'autres que moi 
Others than me
Un peu plus loin qu'ici
A bit further on from here

Mon ange
My angel
Je t'ai trahi
I have betrayed you
Tant de nuits, alité
So many nights, bedridden
Que mon coeur a cessé
My heart has ceased
De me donner la vie
To give me life

Si loin de moi
So far away from me
Si loin de moi
So far away from me
Si loin de moi
So far away from me

Des armées insolites
The strange armies
Et des ombres équivoques
The ambiguous shadows
Des fils dont on se moque
The sons that one mocks
Et des femmes que l'on quitte
And the women that one leaves

Des tristesses surannées
The outdated sadnesses
Des malheurs qu'on oublie
The misfortunes that one forgets
Des ongles un peu noircis 
The fingernails a little dirty
Des ongles un peu noircis 
The fingernails a little dirty

Mon ange je t'ai puni
My angel I have punished you
A tant me sacrifier
So to sacrifice myself
Icône idolâtré
Idolized icon
Immondices à la nuit
Filthy things in the night

Mon ange je t'ai haï
My angel I have hated you
Je t'ai laissé tuer
I have left you to kill
Nos jeunesses ébauchées
Our sketched-out youths
Le reste de nos vie
The rest of our lives

Si loin de moi
So far away from me
Si loin de moi
So far away from me
Si loin de moi
So far away from me
Si loin de moi
So far away from me

Des armées insolites
The strange armies
Et des ombres équivoques
And the ambiguous shadows
Des fils dont on se moque
The sons that one mocks
Et des femmes que l'on quitte
And the women that one leaves

Des tristesses surannées
The outdated sadnesses
Des malheurs qu'on oublie
The misfortunes that one forgets
Des ongles un peu noircis 
The fingernails a little dirty
Des ongles un peu noircis
The fingernails a little dirty

Mon ange je t'ai haï
My angel I have hated you
Mon ange je t'ai haï
My angel I have hated you


No comments: