Friday, May 20, 2011

J'envisage


BASHUNG J'ENVISAGE LIVE 1989

Great appreciation for my literary friend Marie-pierre Sandrin who worked 
with me phrase by phrase until we got it right. Thank you so much!


Words: Serge Gainsbourg
Music: Alain Bashung

Studio version. http://oldisound.musicblog.fr/1532436/Alain-Bashung-J-envisage-1982/


J'envisage des hold-up
I imagine the holdups
Cinquième avenue
on 5th avenue
J'envisage des alertes

I imagine the
À la bombe

Bomb threats
J'envisage ton make-up

I imagine your make-up
Qui vire

Veering
Boulevard du crépuscule

On Sunset Boulevard
Je cherche ma tire

I search for my wreck
J'envisage des pirogues

I imagine shipwrecked
Echouées

Canoes
Des robots des turbines

The asexual
Asexués

Robots, the turbines
J'envisage ton départ
I
imagine your imminent
Imminent

Departure
J'aimerais bien que ça fasse mal

I really wish it would hurt us
De temps en temps

Sometimes
J'envisage le pire
I imagine the worst
 

J'envisage des lits-cage
I imagine the cage beds
Odeur de fauve

The smell of wild animal
Des brûlures des ravages
The interiors
Intérieurs

The burnings, the ravages
Des échos naturels

The natural echoes
Trafiqués

Traficked
J'appréhende les silences

I'm afraid of silences
Qui hurlent

That scream
J'envisage
I imagine
J'envisage le pire

I imagine the worst
 
J'envisage des concerts
I imagine the carnivore
Carnivores

Concerts
Des tueries des carnages

The underground
En sous-sol

Killings, the carnage
J'aimerais pas qu'on m'ausculte

I wish people didn't sound me out
De quel droit

By what right
J'envisage un remake
I imagine a remake
Rien que sur moi

About nothing but me
J'envisage de me revoir

I imagine seeing myself again
Seul à seul

One on one
J'envisage
I
imagine
J'envisage le pire

I imagine the worst 




No comments: