Saturday, March 20, 2010

Faites monter


Video directed by the great Claire Denis, featuring Alain's wife Chloé


Words: Alain Bashung/Jean Fauque
Music: Alain Bashung/Ludovic Bource


Dans ma cornue
Into my vial
J'y ai versé
I have poured
Six gouttes de ciguë
Six drops of hemlock
Un peu d'espoir
A little hope
Ça d'épaisseur
The thick kind
Et j'ai touillé
And I have stirred

Du fond de ma boutique
From the back of my shop
Monte un cantique
A canticle rises up
Un hymne à l'amour aurifère
A hymn of auriferous love
Ebullition
Ebullition
Réaction
Reaction

Faites monter l'arsenic
Make rise the arsenic
Faites monter le mercure
Make rise the mercury
Faites monter l'aventure
Make rise the adventure
Au-dessus de la ceinture
Above the beltline
Et les pépites
And the little scraps
Jetez les aux ordures
Throw them in the garbage

Dans ma cornue
Into my vial
J'y ai versé
I have poured
Une pincée d'orgueil
A pinch of pride
Mal placé
Badly placed
Un peu de gâchis
A little wastefulness
En souvenir de ton corps
In memory of your body

Dans ma cornue
Into my vial
J'y ai coulé
I have poured
Une poignée d'orages
A fistful of thunderstorms
Dans ma cornue
Into my vial
J'y suis tombé
I have fallen
Quelle autre solution
What other solution
Que de se dissoudre
Than to be dissolved

Faites monter l'arsenic
Make rise the arsenic
Faites monter le mercure
Make rise the mercury
Faites monter l'aventure
Make rise the adventure
Au-dessus de la ceinture
Above the beltline
Et les pépites
And the little scraps
Jetez les aux ordures
Throw them in the garbage

Dans les faubourgs
On the city outskirts
Je décante
I decant
Le soir à la lune montante
The night of the rising moon
Au matin je reprends connaissance
In the morning, I regain consciousness
Ebullition
Ebullition
Réaction
Reaction

Faites monter l'adrénaline
Make rise the adrenaline
Faites monter le mercure
Make rise the mercury
Faites monter l'aventure
Make rise the adventure
Au-dessus de la ceinture
Above the beltline
Et les pépites
And the little scraps
Jetez les aux ordures 
Throw them in the garbage

Faites monter
Make rise
Faites monter
Make rise

Faites monter l'adrénaline
Make rise the adrenaline
Faites monter le mercure
Make rise the mercury
Faites monter l'aventure
Make rise the adventure
Au-dessus de la ceinture
Above the beltline

Faites monter
Make rise
Faites monter

Make rise

 

No comments: