Sunday, May 22, 2011

Martine boude




Words: Serge Gainsbourg
Music: Alain Bashung


Martine me dit je veux pas qu'on m'aime mais je veux quand même
Martine told me I don't want to be loved but I still want
Je sais pas ce qui lui passe par la tête des fois c'est que des peignes
I don't know what comes into her head sometimes, it's only combs
Tu crois que je débloque
You believe that I'm unblocking
OK
Ok

Martine est insomniaque à cent pour cent faut faire avec
Martine is 100% insomniac, have to make do
Elle me donne des coups de coudes, hey le guitariste faudrait assurer
She jabs me with her elbows, hey the guitarist better be good
Elle veut refaire l'amour
She wants to make love again
Mon cul
My ass
Martine boude
Martine broods

Martine fraye avec des petites gamines de son âge
Martine hangs out with little kids her own age
Comment la toucher quand elle me revient tout en nage
How to touch her when she comes back to me all sweaty
Qu'est-ce qu'elles ont de plus
What is it that she has more of
Que moi
Than me
Martine boude
Martine broods

Je me pose en douceur sur Martine des questions d'amour-propre
I gently pose on Martine some questions about self-esteem
A mes yeux elle est nickel à mes doigts je peux pas dire
In my eyes she's nickel, on my fingers I can't say
Peut-être que c'est juste un boude
Perhaps she's just a budlet
Faut voir
Have to see
Martine boude
Martine broods

Ohhhhh! ohhhhh!






Martine is also a set of children's books that has inspired
many hilarious parodies in France and abroad.




"Martine missed the Gay Pride parade"


"Martine works more to earn more"


No comments: