Saturday, May 14, 2011

Trompe d'érection


the B-side


Words: Serge Gainsbourg
Music: Alain Bashung 


Song file. Open in a new window. http://oldisound.musicblog.fr/1532510/Alain-Bashung-Trompe-D-erection-1982/


Je voulais m'introduire
I wanted to introduce myself
Entre tes jambes
Between your legs
Histoire de me sentir
Story of  feeling me
Membre du club
Member of the club
J'ai vu du beau linge 
I have seen the beautiful linen
Des misères chics
Of chic miseries
J'ai vu des hommes singes
I have seen monkey men
Sur les derricks
On derricks

Dis-moi c'est combien 
Tell me it's how much for
L'acte gratuit
The free act
Si je te comprends bien
If I understand you well
C'est hors de prix
It's beyond price
Tourne la dynamo...
Spin the alternator...

S'agirait pas de se tromper d'érection
Wouldn't be about missing an erection*
Allez vous plaindre à la direction
Go complain to the management

Ton regard tristos me faisait bander
Your sad look gets me erect
J'en ai eu ma dose 
I've had my dose
De te voir chialer
Of seeing you snivel
Les filles sont crapauds
Girls are toads
Les hommes grenouilles
Men, frogs
Y en a qui manquent d'eau
There are those who lack water
Et d'autres qui mouillent 
And others who get wet

Je voyais des madones 
I saw madonnas
A moitié nues
Half nude
Je crois qu'il y a eu maldonne 
I believe there's been a mistake
Appelez Samu
Call Samu (ie, service d'aide médicale urgente)
Tourne la dynamo...
Spin the alternative...

S'agirait pas de se tromper d'érection
Wouldn't be about missing an erection
Allez vous plaindre à la direction
Go complain to the management

Quand la nuit j'te vois
When at night I see you
Avec d'autres types 
With other guys
J'ai des envies de toi
I have desires for you
Qui me prennent aux tripes
that I feel in my gut
Tourne la dynamo...
Spin the alternator...

S'agirait pas de se tromper d'érection
Wouldn't be about missing an erection
Allez vous plaindre à la direction
Go complain to the management

T'aimes plus que je t'attache 
You no longer love that I attach you
Au radiateur
To the radiator
Tu veux plus que je t'arrache
You no longer want me to tear you
Le papier à fleurs
Paper flowers
Regarde-moi dans les yeux
Look me in the eyes
A quoi on joue
To what end are we playing
Tu me prends au sérieux
You take me seriously
Moi pas du tout
Me not at all

J'ai vu des experts
I have seen the experts
Tous ivres morts
All dead drunk
Secouer des shakers 
Shaking the shakers
Ce soir on sort
Tonight I'm going out
Tourne la dynamo...
Spin the alternator...
Tourne la dynamo...
Spin the alternator...
Tourne la dynamo...
Spin the alternator...

*soundplay on se tromper d'érection: se tromper de direction,"take a wrong turn"

No comments: