Sunday, April 11, 2010

Dehors




Words: Alain Bashung/Jean Fauque
Music: Alain Bashung/Les Valentins


Dehors
Outside
Le lièvre court la hase
The jack-rabbit hunts the doe
Dehors

Outside
Tout le monde dehors
Everyone outside
J’embrace mon terrier
I hug my terrier 
J’annule la chambre à part
I cancel the connecting room
Je sors me joindre à l’affluence

I go out to join affluence
Me poser sur la branche

to pose myself on the branch
Au risque de me trouver

At the risk of finding myself
À l’étroit

Squeezed

Faudra se serrer
Will it be necessary to clench up
Comme une forêt vierge

Like a virgin forest
Faudra se mêler

Will it be necessary to combine
Nos lianes infinies
Our infinite creepers

Dehors
Outside
La flore est à l’orage
The flora is in the storm
Dehors

Outside 
La peur de l’eau qui dort
the fear of water that sleeps
Je prépare mes hameçons
I prepare my fishing hooks
Mon bouchon et consorts

My floats and consorts
Ca mord ça fout l’effervescence

That bites, that fouls up the effervescence
Au gardon à la tanche

Of the rockfish of the tench
Au risque de me trouver devant toi

At the risk of finding myself in front of you

Faudra se serrer
Will it be necessary to clench up
Comme une forêt vierge
Like a virgin forest
Faudra se mêler

Will it be necessary to combine 
Nos lianes infinies
Our infinite creepers

Effet de serre
Greenhouse effect
Ma vie sous verre

My life under glass
S’avère ébréchée

Proves one to be chipped

Faudra se serrer
Will it be necessary to clench up
Comme une forêt vierge
Like a virgin forest
Faudra se mêler

Will it be necessary to combine
Nos lianes infinies
Our infinite creepers

Effet de serre
Greenhouse effect
Ma vie sous verre

My life under glass
S’avère ébréchée

Proves one to be chipped

Faudra se serrer ....
Will it be necessary to clench up ....


No comments: